پخش فیلم

عصر جدید نام فیلمی کمدی و صامت به کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و آهنگ‌سازی چارلی چاپلین و محصول سال ۱۹۳۶ است.

خلاصه داستان: چارلی کارگری ساده و حلقه ای از زنجیر خط تولید کارخانه ای پیشرفته است.سفت کردن همیشگی تنها یک نوع پیچ ، کارش را به جنون می کشاند و او را روانه تیمارستان می کند.پس از مرخصی شغلی بدست می آورد اما بلافاصله به عنوان رهبر کمونیستها دستگیر می شود(او به اشتباه پرچم قرمزی را که از پشت یک کامیون افتاده برداشته و…


       
عصر جدید تقلای « ولگرد کوچولو » برای زندگی در دنیای مدرن و صنعتی است.

این جمله آغازین سخنرانی چارلی چاپلین در مراسم اولین اکران فیلم عصر است. عصر جدید نقطه اوج کارنامه سینمایی چاپلین و از نقطه نظر اجتماعی و سیاسی گزنده ترین آنهاست.  در عصر جدید چارلی کارگری ساده و حلقه ای از زنجیر خط تولید کارخانه ای پیشرفته است.سفت کردن همیشگی تنها یک نوع پیچ ، کارش را به جنون می کشاند و او را روانه تیمارستان می کند.پس از مرخصی شغلی بدست می آورد اما بلافاصله به عنوان رهبر کمونیستها دستگیر می شود و این آغازیست بر ماجرای رویارویی شخصیت ولگرد کوچولو با پیامد های جامعه ای که رو به صنعتی شدن می رود.

عمق نگاه چاپلین به بحران اقتصادی آمریکای بعد از جنگ جهانی دوم، شاهکار بی نظیر سینمایی او را خلق کرد. گنجاندن پنج تئوری مدیریتی در پنج دقیقه آغازین فیلم تنها دو ماه پس از اکران رسمی پای  این فیلم را به محافل نقد تئوری های مدیریتی و جامعه شناسی باز کرد. عصر جدید اولین فیلم کمدی است که همزمان با اکران رسمی در سینما در دانشگاه های علوم مدیریتی و جامعه شناسی ایالات متحده نیز اکران شد.

این فیلم بارها از شبکه ها و تلویزیون های مختلف پخش شده است و بیشتر ما بارها با صحنه ها و سکانس های بی نظیر آن خندیدیم، به اندیشه فرو رفتیم و یا حتی گریستیم. بیایید یک بار دیگر در انجمن یادگیری کیفیت باهم به تماشا این شاهکار سینمایی بنشینیم.
پرده چهارم ؛ عصر جدید
صحنه آغازین : عقربه های ساعت،  روی ساعت 6 عصر متوقف می شوند. جمله زیر نمایش داده می شود:
عصر جدید؛ داستانی است از صنعت، سرمایه گزاری فردی، انسانیت و مجاهدت در راه خوشبختی.....
شرح اولین صحنه؛ عصر جدید؛ چارلز اسپنسر چاپلین؛ 1932
چاپلین در جریان بحران مالی سال1929 آمریکا با اندیشه های فردریک  تیلور آشنا می شود و این آشنایی را دستمایه خلق یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما قرار می دهد.
تیلور معتقد بود هدف اصلی مدیریت باید بدست آوردن بیشترین نیک فرجامی برای کارفرما، همراه با بیشترین خوشنودی  برای هریک ازکارگران باشد. چارلی  چاپلین تضاد  موجود  بین این جمله  تیلور و سایر مبانی نظریات وی را درون مایه اصلی فیلم عصر جدید معرفی می کند.
این نخستین فیلم چارلی بود که واقعیت ناخوشایند آمریکای آن روز را تصویر می کرد . پیش از این (او) ولگرد در دنیایی با سبکی خاص و رومانتیک  زندگی می کرد . حالا او با حقایق تلخ زندگی رو به رو بود ؛ بحران اقتصادی ، بیکاری ، گرسنگی ، اعتصاب های کارگری ، بی خانمانی و صف های نان .
چارلی نقش کارگر کارخانه ای را بازی می کرد که به خاطر کار با ماشین آلات کارخانه ، دیگر کُنترلی بر اعصاب خود ندارد . کسی که با دخترکی ولگرد  در مقابل جهان می ایستد . گر چه برخی منتقدین (در همان ایام) احساس می کردند چارلی با این فیلم قدم به عرصه ای می گذارد که از توانایی اش خارج است و باید همان کمدی ساده را ادامه دهد  اما فیلم با استقبال گسترده تماشاگران روبه رو شد.