اولین همایش مدل های بهبود اثربخش

 
 
همایش مدل های بهبود اثربخش در تاریخ 15 دی ماه 1395 از ساعت 13:30 الی 19 در سالن همایش های شرکت مهندسی ساپکو برگزار گردید.
در این همایش حدود 500 نفر از مدیران و کارکنان شرکت های خصوصی و دولتی، دانشجویان و علاقه مندان به حوزه کیفیت شرکت داشتند.
این همایش مروری بر مدل های بهبودی بود که در سازمان های مختلف با هدایت دکتر سقایی به اجرا درآمده و نتایج بسیار چشم گیری را به همراه داشته است.
مدل های بهبود در این همایش به سه بخش متفاوت تقسیم شدند:
تمامی پنل های اجرا شده در همایش به صورت مورد کاویِ سازمان های مختلفی که از مدل های بهبود استفاده کردند، صورت پذیرفت.
       •  پنل اول داده های کلان و تحلیل کسب و کار بود که شامل بخش های جایگاه داده های کلان و ضرورت مدل سازی و تحلیل کسب و کار، مدل های فروش و بازاریابی هوشمند در یک شرکت خودروسازی، نگاهی کوتاه به مدل های طراحی شده در صنایع مختلف، تجربه ای از Problem Framing، برنامه ای برای توسعه مدل های بهبود کیفیت در ایران، معرفی طرح یادگیری مفاهیم بهبود در کودکی، سهم من از یک آینده روشن بود.
        •  پنل دوم حل مساله های کلیدی بود که سه بخش حل مساله های کلیدی : بایدها و نبایدها، مورد کاوی های انجام شده در یک شرکت بزرگ خصوصی 
ماشین های اداری و بانکی و مورد کاوی های انجام شده در یک شرکت توربین سازی پرداخته شد.
       •  پنل سوم ابزارهای ساده بهبود بود که به بخش های ابزارهای ساده بهبود (مدل های توصیفی): مفاهیم، بایدها و نبایدها، مورد کاوی های انجام شده در یکی از کارخانه های تولید لوازم خانگی که شاهد کاهش چشمگیری در هزینه های سازمان خود بودند و مورد کاوی های انجام شده در سایر شرکت ها پرداخته شد. 
هم چنین در پایان هر پنل فرصتی برای پرسش و پاسخ در اختیار حضار قرار داده شد.
4 مدل بهبود جدید درباره کسب و کار با عنوان های CSN، پردازش تصویر، بازرسی خدمات، مدل تعالی واحد های کاری مورد بررسی قرار گرفت.
به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، طرحی با عنوان یادگیری مفاهیم بهبود در کودکی معرفی شد. این طرح با هدف آماده سازی کودکان برای آینده، به شناسایی مهارت های مورد نیاز آن ها می پردازد. تالیف، ترجمه و نشر بهترین کتاب های چاپ شده در جهان در حوزه های مرتبط، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های مورد نیاز کودکان در آینده  از برنامه های این طرح می باشد. در پایان افراد علاقمند به این حوزه، آمادگی خود را برای همکاری با این طرح اعلام نمودند.
در این همایش نه از کسی تقدیر به عمل آمد نه مقام مسئولی سخنرانی داشت و تمام زمان همایش به طرح و بحث درباره مسائل کلیدی پرداخته شد.
در نهایت به عنوان اختتامیه همایش عکس یادگاری گرفته شد.
 
 
 
 

 
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در گروه تلگرامی «انجمن یادگیری کیفیت ایران» عضو شوید.